2. ČP DH Špindlerův Mlýn - (22.06.2010)
Dějištěm druhého závodu ČP ve sjezdu na horských kolech se stal již legendární Špindlerův Mlýn. Radikální změnou však byla zbrusu nová trať, která si s tou původní v ničem nezadá. O záludnostech nové trati a dojmech ze závodu píše Demo v jeho reportu!

V pátek 11. června odpoledne jsme se já a Přéma vydali za doprovodu Anežky na druhý závod českého poháru ve sjezdu do Špindlu. Přémovo tátovo služebním autem narvaným až po střechu věcma to svištíme po dálnicích, silnicích, vlevo, vpravo, až někdy večer asi kolem osmé hodiny večerní přijíždíme do Špindlu, kde čtyři hodiny budujeme zázemí. Večeříme večeři a jdeme spát, čeká nás totiž proježděná sobota..

Sobota - training day, jak už tomu tak bývá sobota patří trénování, najíždění stop a padání. Ráno se budíme brzo, venku už se žhaví sluníčko, baštíme snídáme, utahujem šroubky na kolech, protahujem se a šup nahoru na horu. Nejvíc nejrychlejší lanovkou jedem nahoru a koukáme na novou trať, kterou Marošák namotal kompletně pod lanovkou a namotal jí doslova, páč ta trať nemá ani kousek rovně, střídá se tu jedna otáčka za druhou. Sundaváme kola z lanovky vstříc nové trati. Start je klasicky ze startovní rozhledny, následuje dvoják kterej dokáže doskočit jen Marošák, dupačka na přescesťák a pak už jen zatáčka stíhá zatáčku, milión kamenů, tisíc kořenů, deset skoků a semtam bahno.

Takže huráá dolů ... jsme ovšem hned nahoře zastaveni traťovými komisaři a že jako jestli nechcem mastnou pokutu, tak ať jedem pryč, jelikož jestli neznáme pravidla, tak trať je uzavřená, nó takže si s Přémou sjíždíme na rozhejbání FreeRidovou trať. FR trať nás párkrát parádně proškoluje a trestá ale jinak je to parádní povoženíčko.

Komisaři pryč, tož jezdíme sjezdovou. A to je teda nářez, protože jsem zjistil, že neumím zatáčet a jsem celej ztuhlej. Když už jsme skoro dole, říkám si jak už se do toho dostávám, přijížíme k finálový pasáži – zatočená skalka se schodama, kořenama, kamenama a prostě to vypadá jako by to snad ani nešlo sjet. Chvilku koukáme jak tam ty lidi padaj jak švestky ze švestkovice, semtam to někdo projede bez pádu, tak se i my pouštíme střemhlav tou skálou a ono to půjde, jen nesmí člověk moc brzdit a moc přemýšlet, je to padesát na padesát.

Projížíme celou sobotou, dalo by se říct co jízda to pád, ale i tak mě tahle trať moc baví. Přijíždím do depa za Anežkou na oběd, Přéma nikde, po chvilce doráží zválenej, není mu moc do skoku. Spadl na tý ošklivý skále a narazil si bok a asi ho to dosti bolí, lehá na lehátko a spí, já mezitím odcházím zase sjezdovat. Sjezduju sjezduju a ikdyž pořád padám tak mě to baví. Jedu se do depa napít, tam už na mě čeká startovní číslo, Přéma pořád leží a bolest mu nedovolí si to se mnou v neděli dvakrát sjet na čas. Nu co se dá dělat, přidělávám číslo a jedu na povinný trénink.

Na lanovce si tak do větru říkám, že to zkusím jet celý v kuse bez zastávky. Po prvním pádu na začátku jsem na předsevzetí zapomněl a v zapomnění padám v tý jedný jízdě ještě pětkrát a jedu spíš nějakou krasojízdu než sjezd takže to pro dnešek balím. Doma bašta, hygiena, jako vždycky.. Na náladě mi moc nepřispívá slejvák, dostavují se i obavy o zítřejším závoďákování a tak jdu raději spát.

Nedělě – race day, v sedm hodin, plnen očekávání jak to vypadá venku, vylízám ze stanu a utíkám čvachtajíce po rozmočené trávě kouknout jaké stopy zanechala sobotní průtrž mračen na trati. Nu povím vám, že se mi to nelíbí, jelikož to klouže a je to mokrý, takže chvátám do depa, kde s Přémovou pomocí přezouvám na mokrý pláště. Jdu si to ještě aspoň dvakrát zklouznout před závodem. Po rozhejbání a bezmyšlenkovitým přeletu na přescesťáku zjišťuju, že zvýšené množství bahna a vlhkost podkladu, navzdory mému očekávání, jen přispělo na přilnavosti kola a tak mám radost, že to drží :) I přes všechny doporučení, ať jedu radši objížďku a né tu skála sekci volím už naježděnou skálu a jdu přes řidítka, přes kameny, na kameny, bum, au.. Nu což sbírám se a jedu zase na lanovku, cestou koukám jak každej volí tu objížďku a ono to bude asi i rychlejší a hlavně bezpečnější. Takže poprví za víkend tudma taky jedu, je to lepší, jasná věc.

První jízda, ze startovní rampy jedu jak o život, zatáčky držím jak Sam Hill, až na pár zatáček, kde jsem jel jak moula a dostal jsem se za mlíko daleko do temného lesa, s navigací fanoušků jsem se ale vrátil zpět na trať a v čase 4:47 padám do cíle, vyskakuju na 10 místo a nejsem spokojenej.

Druhá jízda se mi líbila už víc, jedu více po trati než mimo trať, chvílema si připadám jako bych jel i rychle, tož uvidíme jak to dopadne.. Do cíle šlapu leč mi nohy stačí. Unaven spěchám koukat na obrazovku kam mě hází čas 4:29, chvilku jsem druhý, a jedu níž a níž, nebo vejš a vejš, jak se to veme, a končím na 8 místě. Ale jó, mám docela radost, Anežka s Přémou už vše sbalili a tak se jen svlíkám a jedem domů.

Závěrem snad jen, že trať ve Špindlu je asi opravdu nejtěžší trať v ČR, takových tratí by tu mělo být víc. Jediný co bych vytknul byl nesmyslný objezd skála sekce, objezd by určitě neměl být rychlejší než technicky náročnější pasáž, na tom se za ten víkend shodli asi všichni.

Jinak to bylo žůžo!



Vstup do diskuze >>



Zpět
BLESKOVKY
4.7. - 6.7. zavřeno (04.07.2016)

V pondělí 4.7. bude obchod zavřen a těšíme se na vás 7.7.

V sobotu zavřeno (30.04.2015)

V sobotu 2.5.2015 nebude obchod otevřen.

JACK FERNET 2014 (04.12.2014)
JACK FERNET (04.11.2013)
Orientační závod PO STOPÁCH JACKA FERNETA letos 30.11.2013...Pozor změna v registraci již nyní na www.jackfernet.cz
kola SCOTT 2014 (04.11.2013)

Novou kolekci kol SCOTT pro rok 2014 již máme částečně na krámě! Zase o kus lepší technika, perfektní design, 5 let záruka... to musíte vidět!